czwartek, 12 kwietnia 2012

Deser czekoladowy z bananem i bitą śmietaną

Banany i czekolada. To dla mnie taki duet idealny. Do tego jeszcze delikatna bita śmietana  i jestem całkowicie przekupiona :) Dzisiaj zapraszam Was na deser, który robi się szybko, jest to coś w smaku z pogranicza panny cotty i dlatego jest idealny w całej okazałości. 
Za oknem okropna pogoda; wieje, pada i dlatego trzeba sobie osłodzić ten dzień. W dodatku ponoć dzisiaj jest dzień czekolady, dlatego deser nadaje się idealnie. 



Potrzebujemy: (na 4 desery) 

Masa czekoladowa:
  • 60 ml wrzątku
  • 2 łyżki żelatyny
  • 3 paski stopionej czekolady
  • 200 g  śmietany 18%
Bita śmietana:
  • 400 ml śmietanki 30%
  • śmietan Fix
  • cukier puder
Dodatkowo:
  • 1 banan
  • pół puszki mandarynek 
 

 Zaczynamy od ciemnej masy. W miseczce rozrabiam wrzątek z żelatyną, aż się rozpuści. Potem dodaję śmietanę, rozpuszczoną czekoladę  i mieszam. Masą wypełniam pucharki/szklanki i wstawiam na 30 minut do lodówki.
Kroję banany, wyjmuję deser (ta ciemna część szybko tężeje) i układam banany na dnie pucharka. W tym czasie ubijam mikserem śmietanę dodaję śmietanFix i cukier puder. Nakładam śmietanę na banany. Do swojego deseru dodałam również banany które ułożyłam na śmietanie i ponownie przykryłam kolejną warstwą. Wstawiam do lodówki na jakiś czas. Przed podaniem deser można udekorować bananem.







1 komentarz:

  1. kolejne wyzwanie po bounty ;) http://www.zwala.pl/lFO4-mega-wielki-kit-kat-chunky

    OdpowiedzUsuń