środa, 18 kwietnia 2012

Owocowy tort

Urodziny mojej siostry skłoniły mnie do kolejnego wyzwania, zrobienie tortu. Postawiłam tym razem na letnie smaki. Owoce kupione w supermarkecie oczywiście odbiegają znacznie od tych prawdziwych letnich smaków, ale nie jest źle. Truskawki, winogrono, mandarynka i banan w połączeniu z bitą śmietaną... mmmm.



Podstawą dobrego tortu jest oczywiście biszkopt. Mam idealny przepis na biszkopt, aczkolwiek przyznam się że za mało nasączyłam. 

Potrzebujemy: 
Biszkopt: 
  • 3 jajka w temperaturze pokojowej, 
  • 100 g cukru pudru, 
  • 3 łyżki mąki  pszennej
  •  2 łyżki skrobi kukurydzianej (możesz zastąpić mąką ziemniaczaną),
  •  1/4 łyżeczki sody
Dodatkowo:
  • 500 ml śmietanki 30%
  • cukier puder
  • ŚmietanFix
  • masa do tortów truskawkowa 
  • owoce: truskawki, mandarynki, banan, winogrono
  • dżem porzeczkowy.
  • czekolada do ozdoby  


 Piekarnik nastawiamy na 180 stopni.
Jajka rozdziel na żółtka i białka. Białka ubij na sztywną pianę. Stopniowo dodawaj cukier, a następnie po jednym żółtku. Mąki wymieszaj razem i dodaj sodę. Przesiej je powoli do jajek i mieszaj delikatnie łyżką. Nie mikserem! Przelej masę do formy i piecz 8-12 minut.  I takim sposobem robimy 3 placki biszkoptowe.



 Kiedy mamy już przygotowane i ostygnięte biszkopty musimy je nasączyć wodą z cytryną. Nie żałować tego! Na pierwszy placek rozsmarowujemy dżem porzeczkowy.
 Przygotowujemy masę truskawkową, ja z braku czasu użyłam błyskawicznej masy do tortów. Wystarczy ją tylko zmiksować z mlekiem i gotowa  jest w 5 minut. Rozsmarowuje masę na dwa poziomy. Oczywiście drugi biszkopt również nasączamy.




Na wierzchni biszkopt ubijam śmietankę 30% i dodaję do niej cukier puder i ŚmietanFix. Gotową ubitą śmietanką smaruje cały wierz biszkoptów, włącznie z bokami. Trzeba pamiętać aby trochę bitej śmietany zostawić na udekorowanie góry. Boki tortu posypuje czekoladowymi wiórkami a na wierzchu układam wcześniej przygotowane owoce. Tort wkładamy do lodówki do czasu aż wszystkie mas zgęstnieją :)



4 komentarze:

  1. Bree! Przesadziłaś . Zjem monitor ;) Wygląda pięknie :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilona? Wioleta? Obstawiam że to wy! Dajcie mi daty waszych urodzin zrobie wam takie cuda! :)

      Usuń
  2. Brawo:)Tort musiał być bardzo dobry,a siostra szczęśliwa.

    OdpowiedzUsuń