środa, 11 kwietnia 2012

Smażone warzywa z kaszą kuskus

Po wielkanocnym obżarstwie trzeba trochę spasować i zjeść coś zdrowszego. Uwielbiam smażoną cukinię w bułce tartej. Dzisiaj pokroiłam cukinię, bakłażana, paprykę i pieczarki, obtoczyłam wszystko w oliwie i przyprawach, dodałam czosnek, miętę i wszystko usmażyłam. Do tego zrobiłam sobie kaszę  kuskus, która nadaje się do takiej kompozycji warzyw. Poczułam trochę smak lata i świeżych warzyw prosto z ogródka.



Potrzebujemy:
  • 1 cukinia
  • 1 bakłażan
  • pół papryki
  • kilka pieczarek
  • oliwa
  • pieprz, sól, wegeta, bazylia i oregano (suche)
  • 2 główki czosnku
  • 2 listki świeżej mięty
  • szklanka kaszy kuskus
Cukinie, bakłażan i paprykę myjemy i kroimy w paski, ze skórkami. Pieczarki  obieramy i kroimy również w paski. wszystko wrzucamy na patelnię. Na rozgrzanej patelni z oliwą smażymy posiekany czosnek. Dodajemy wszystkie warzywa i oblewamy je jeszcze odrobiną oliwy. Przyprawiamy solą, wegetą, pieprzem oraz bazylią i oregano.  Smażymy przez kilka minut, następnie dodajemy posiekane liski świeżej mięty. Smażymy jeszcze kilka minut do czasu aż warzywa będą miękkie.





Przygotowanie kuskus jest bardzo proste, wystarczy zalać jedną szklankę kaszy, jedną szklanką wrzące wody. Odstawić na 3 minuty i kasza jest już gotowa do podania.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz